Arama Motoru mu, Araba Motoru mu? Türkiye’de Sanayi ve Teknoloji Politikalarının Ekonomi Politiği

Mehmet DİKKAYA, Yunus KUTVAL

Özet


Sanayi devrimi sonrası bilgi ve iletişim teknolojilerinin yaygınlaşması, yeni bir toplumsal yapının ortaya çıkmasını sağlamıştır. “Bilgi toplumu” olarak adlandırılan bu dönemin üretim ve tüketim tercihleri klasik sanayi çağının dışına taşmış ve bilgi temel üretim faktörü olarak kabul edilmiştir. Bilişim sektörü, Türkiye’de “yerli oto” söylemlerinin arttığı bu günlerde kaynakların daha optimal kullanılacağı bir alan olarak görülmektedir. Bu çalışmada, öncelikle sanayi toplumundan bilgi toplumuna dönüşümün aşamaları ele alınmış ardından Türkiye’nin ekonomik tarihinde gerçekleşen temel ekonomik kalkınma süreçleri incelenmiştir. İkinci olarak, bilişim devrimi sonrası Türkiye’nin sanayi ve teknoloji politikalarının hangi yönde evirildiği mercek altına alınmıştır. Son olarak ise otomotiv ve bilişim sektörünün etkinlik açısından karşılaştırılması yapılmıştır. Bu bağlamda Türkiye’nin sanayi ve teknoloji politikalarının belirlenmesinde “araba motorunun mu yoksa arama motorunun mu daha etkin ve vizyoner olabileceği” cevaplandırılmaya çalışılmıştır. 


Tam Metin:

PDF

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.


Business Source Complete  Open Archives Index  Google Scholar Index  Advanced Science Index (ASI  Open Academic Journals Index (OAJI)